Næstved Flisecenter tog i efteråret 2014 fat i Added Value Communication for at få hjælp til at styrke virksomhedens kommunikation. Ønsket var at blive mere synlig over for både professionelle og private kunder i pressen, ligesom man ønskede at få hjælp til at udvikle og etablere en ny hjemmeside og at styrke virksomhedens visuelle/grafiske profil i annoncer og i øvrige trykte materialer. Desuden ønskede man at profilere sig på de sociale medier.
Added Value Communication tog fat i samarbejdspartneren Kühl & co og indledte samarbejdet med Flisecentret på en workshop for Flisecentrets medarbejdere, hvor ideer til forbedring af virksomhedens kommunikation kom i spil. På workshoppen udvikledes desuden en kommunikationsstrategi over for virksomhedens kunder og en kommunikations- og markedsføringsplan for det kommende år.
Denne plan blev eksekveret i 2015. Først på agendaen var en ny hjemmeside, der præsenterede Næstved Flisecenters profil og store produktudbud til både private og professionelle kunder. Hjemmesiden blev etableret på en ny platform, ligesom indhold og det visuelle udtryk blev udviklet fra bunden. Samtidig blev der sat gang i en løbende presseindsats, der sikrede omtale af Flisecentret i både fagmedier og lokale/regionale medier.
Der blev udviklet en designlinje til Flisecentret for at sikre, at al kommunikation i stil, tone og indhold er ensartet og præcis på skilte, tryksager og web. Det betyder, der er faste retningslinjer, når der skal udarbejdes annoncer, skilte og øvrige grafiske materialer. Det forenkler forretningsgangene, samtidig med at flisecentrets grafiske profil kan fastholdes uanset leverandør eller medie.
På månedlige koordineringsmøder med Christian Pedersen fra Added Value Communication og Lotte Kühl fra Kühl & co. aftales den kommende måneds indsats og opfølgning på tidligere aktiviteter. Det er lige fra udarbejdelse af kundecases, annoncer, presseindsats til nyheder på Flisecentrets hjemmeside og facebookside, som også blev etableret i 2015.
– Vi har et godt samarbejde med Added Value Communication og Kühl & co. Vi har fået professionaliseret vores markedsføring. Desuden har vi øget vores synlighed på nettet, på de sociale medier og i pressen. Det er vigtigt for os løbende at styrke kendskabet til Flisecentret, da vi opererer i en branche med stærk konkurrence. De to bureauer er gode til at følge op på de ting, som er aftalt, så vi når de mål, vi har sat. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet, siger indehaver Jens Jensen, Næstved Flisecenter.